9.4 C
Brno
Sobota, 12 října, 2024
- Reklama -časopis
DomůEkonomikaHudobné vydavateľstvo žalujú Twitter kvôli rozsiahlemu porušovaniu autorských práv

Hudobné vydavateľstvo žalujú Twitter kvôli rozsiahlemu porušovaniu autorských práv

Skupina hudobných vydavateľstiev podala žalobu na spoločnosť Twitter za rozsiahle porušovanie autorských práv. Podľa nich správcovia sociálnej platformy prehliadali porušovanie autorských práv zo strany užívateľov.

Žalobu podalo v mene sedemnástich hudobných vydavateľstiev združenie The National Music Publishers ‚Association (NMPA) a požaduje od spoločnosti Twitter odškodnenie vo výške až 150-tisíc dolárov za každé z 1700 porušení autorských práv, píše denník The New York Times.

Celkovo musí Twitter uhradiť 250 miliónov dolárov. Podľa žaloby podanej na súde v Nashville v štáte Tennessee správcovia sociálnej siete ignorujú porušovanie autorských práv používateľmi a umožňujú im zdieľať hudobné videá bez zakúpenej licencie.

„Twitter je najväčšou platformou sociálnych médií, ktorá úplne odmietla licencovať milióny piesní vo svojej službe,“ uviedol vo vyhlásení prezident NMPA David Israelite. Twitter koná podľa vydavateľov nespravodlivo voči ostatným sociálnym sieťam, napísala agentúra Reuters. Ostatné sociálne siete a platformy na zdieľanie videí, ako je Facebook, TikTok, Instagram, Snapchat alebo YouTube, uzavreli s hudobnými vydavateľstvami dohody v snahe porušovania autorských práv vyriešiť.

Ťažká rana pre chatrný Twitter
Ako napísal magazín Forbes, YouTube zaplatilo od júla 2021 do júna 2022 hudobným vydavateľom šesť miliárd dolárov. Problémy s porušovaním autorských práv v prípade twitteru trvajú už dlhú dobu. Situácia sa však zhoršila po jeho prevzatí Elonom Muskom. Israelite niekoľkokrát Muska v tejto veci kontaktoval, ale márne. Potom, čo sa generálnou riaditeľkou spoločnosti Twitter stala Linda Yaccarinová, by podľa šéfa NMPA malo byť prvou úlohou nového vedenia vyriešiť „obrovské množstvo nelicencovanej hudby na platforme“. Spoločnosť na informácie o žalobe zatiaľ nereagovala.

Odškodnenie je však pre Muska veľkou ranou. Potom, čo Twitter prevzal za 44 miliárd dolárov, prišla firma o dôveru inzerentov a dostala sa do finančných problémov. Hudobní nakladatelia sa domnievajú, že firma na nelicencovaných hudobných videách profitovala.

Tieto diela lákajú nových používateľov a zvyšujú šance na zobrazenie reklám. Aj na to podľa vydavateľov môže mať vplyv nedostatok personálu. Twitter aktuálne má menej ako dvetisíc zamestnancov z pôvodných takmer ôsmich tisíc.

- Reklama -zeny

Mohlo by Vás zajímat

Brněnský večerník

PR článek